HTML

Erika a Magyar Szent Jakab úton 2014

2014. nyarán elindultam a magyar Szent Jakab úton. Budapest- Lébény,200 km, 8 nap. Elindultam, mert hívott az út, mennem kellett.

Friss topikok

Címkék

8. nap július 24. csütörtök/ Győr - Lébény 25 km

2014.07.26. 06:46 armaiera

MERJ....

 

"Mindannyiunk számára ....ugyanaz az idő adatik meg. Ugyanazok az évek, hetek, órák, mint gyorsan lepergő szemcsék a homokórában. Ha engedjük átszökni őket ujjaink közt, tragikus veszteség ér bennünket. Ha minden pillanatot megélünk, ha minden nap számít életünkben, az már a bölcsesség kezdete."         (E. Roosevelt)

A Bencés kollégiumban nagyon jól aludtam, egy hét után újra matracos ágyon, bár ágynemű nem volt, a hálózsákjainkba bújtunk. De azért megállapítottuk, nem is volt olyan rossz a tornatermekben aludni, sokkal könnyebb volt megismerni a csoport tagjait, a tágas terek miatt egyáltalán nem volt zavaró a sok ember. Időnként volt horkolás, de az sem volt zavaró, nem úgy, mint Spanyolországban, ahol egymás hegyén – hátán aludtunk.

Ma javarészt töltésen és sík terepen gyalogoltunk, sem a rossz útviszonyoktól, sem a szintkülönbségtől nem kellett tartanunk. Tudtuk, hogy nem érintünk települést, tehát 25 km-en keresztül nem lesz semmi, még vízvételi lehetőség sem. Legalább is így gondoltuk, de itt is értek kellemes meglepetések.

Az ÚT

IMG_5802.JPG

IMG_5784.JPG

IMG_5789.JPG

Rövidesen elértük a Radnóti emlékhelyet, ahol egy rövid pihenőt tartottunk. Akkor még egész kellemesen hűvös volt az idő.

A Radnóti emlékhelynél

IMG_5766.JPG

Kereszteztük az 1-es főutat, az M1-es autópályát és egy vasútvonalat is. Hosszan ballagtunk a Rábca töltésén. Meleg volt, de nem elviselhetetlen. Időnként lágy szellő is fújdogált. Nem nagyon szakadt szét a csoport, mindig volt valaki látótávolságon belül, előttünk és mögöttünk is. Magyarázható ez a nyílt tereppel is, messzire el lehetett látni, dombok, fák, vagy házak nem zavarták a kilátást. Akik tavaly is itt voltak, mesélték, rengeteg volt a szúnyog, attól és a hőségtől is nagyon szenvedtek. Most csak a fáradság jelentkezett egyre erősebben. A tegnapi vízhólyagomat sikerült ügyesen leragasztani, így a lábammal különösebb baj nem volt. Együtt ballagtunk hárman, Ibolya, Irénke és én.

Lábam

IMG_5799.JPG

A Rábca töltésén

IMG_5801.JPG

IMG_5773.JPG

A börcsi hídhoz érve, nagy fogadtatásban volt részünk. A falu lakói bőségesen megvendégeltek minket. Kitelepültek a falu határába és ott kínálgattak minket mindenféle földi jóval. Azt a szeretetet és kedvességet, amit ott tapasztaltunk, nem lehet leírni, elmondani, azt át kellett élni.

A börcsiek szeretetvendégsége

IMG_5777.JPG

Innen már nem volt mesze az a hajdani fácánnevelő telep, ahol az egész csoportnak találkozója volt. Úgy beszéltük meg, 13 órára mindenkinek oda kell érni, onnan már együtt vonulunk Lébényig. Így is történt. De ezen a helyen is megvendégeltek minket, sok finom hűtött itallal vártak.

A fácántelepen.Már csak 3 km Lébény.

IMG_5810.JPG

IMG_5806.JPG

Itt mindenki átöltözött az egyen pólóba és az egész csapat együtt tette meg a hátralévő három kilométert. Nagyon lassan vonultunk, elül ment a csoport lelki vezetője, Dóra, mellette a lébényi plébános, Tibor atya, aki végig a zarándoktársunk volt, és akiről csak most, az utolsó nap tudtam meg, hogy szintén felvidéki származású, gútai és Komáromban járt iskolába. Az élen haladt a zászlóvivő társunk is. Kimondhatatlan érzés lett úrrá rajtam, de gondolom a többieken is. Elhalkultak a beszélgetések, mindenki várakozva kereste, mikor pillantjuk meg a templomtornyot.

IMG_5816.JPG

Aztán lassan beértünk a faluba. Ami ekkor következett, sose fogom elfelejteni. Befordultunk a templom utcájába és elkezdtük énekelni a Himnuszt. És ekkor megszólaltak a harangok. A mi kis csapatunk tiszteletére. Nem tudom, szem maradt-e szárazon, de én és a mellettem levők mind sírtunk. A templom előtt megálltunk, én felnéztem a toronyra, vagy talán az égre? És csak folytak a könnyeim. Sokan térdre ereszkedtek és imát suttogtak. Végül a helyiek éneke kíséretében vonultunk be a templomba. Lerogytam egy padra, úgy hátizsákostól és talán fel sem fogtam igazán, vége a zarándoklatnak, megérkeztünk.

A templomban rövid köszöntő volt, majd megkaptuk a Zarándokoklevelet, ami tanúsítja, hogy teljesítettem a Szent Jakab út magyarországi szakaszát. A zarándokközpont udvarán finom és kiadós ebéddel vártak minket.

A Zarándokok kútjánál Lébényben

IMG_5827.JPG

Még néhány fényképet készítettem, majd búcsút vettem kedves zarándoktársaimtól és egy kora délutáni busszal elindultam haza.

Véget ért a zarándoklat!

Hazaértem

IMG_5834.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarzarandok2014.blog.hu/api/trackback/id/tr906545073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rózsa33 2014.08.30. 10:10:38

Kedves Zarándoktárs!
"Véletlenül" Ma reggel olvastam el a naplódat. Végigolvastam és filmszerűen végigéltem újra az UTAT.

Nagyon szép és életreszóló Névnapi ajándékot kaptam Tőled. Bármikor visszröpít és ÚTON lehetek, kezemben az úton talált tenyérni szívalakú kaviccsal.
Kedves Erika, köszönöm és remélem jövőre veled ugyanitt!!! A holnapi névnapod alkalmából minden jót kívánok neked!

armaiera 2014.08.30. 19:44:11

@Rózsa33: Kedves Rózsa! Én is köszöntelek névnapod alkalmából. Örülök, hogy elolvastad a blogomat, és annak külön örülök, hogy tetszett.
Én is kaptam kedves útitársamtól,Ibolyától, egy szív alakú kavicsot, az úton találta. Milyen fontos és kedves üzenetet tudnak közvetíteni ezek a kődarabok.
A mai napon túrázni voltam, a Magas Bakony Túra 30 km-es távját gyűrtem le. Ez is gyaloglás volt, mégis teljesen más, mint egy zarándoklat.
Üdvözöllek szeretettel: Erika
süti beállítások módosítása