HTML

Erika a Magyar Szent Jakab úton 2014

2014. nyarán elindultam a magyar Szent Jakab úton. Budapest- Lébény,200 km, 8 nap. Elindultam, mert hívott az út, mennem kellett.

Friss topikok

Címkék

2. nap: július 18. péntek/ Zsámbék- Tarján 22 km

2014.08.03. 21:38 armaiera

„Merj találkozni önmagaddal!”

 

„Ne hallgass arra, hogy mások szerint milyennek kéne lenned. Mindig a belső hangra figyelj, hogy te milyen szeretnél lenni.” (Osho)

Reggel fél hatra terveztük az ébredést, de 5-kor már olyan nagy volt a mozgolódás, hogy mi is felkeltünk. Jó sokáig készülődtünk, 6 óra lett, mire elindultunk. Ma már nyoma sem volt bennem a tegnapi kétkedésnek és aggódásnak, megújult erővel, viszonylag kipihenten vettem hátamra a zsákot és indítottam be a lábaimat. Nagyon kedvezményesen lehetett reggelizni, de én csak egy üres teát ittam. A szállás mellett volt egy Coop, oda mentünk be és bevásároltam a mai napra. Vettem 2 zsemlét, szeletelt sajtot és tartós szalámit, ezekből csináltam napközben szendvicseket.( Ez volt a leggyakoribb menüm 3 éve a Caminon is. ) Még volt pogácsám és kekszem is. Éhen már nem fogok halni. A vizes palackot feltöltöttem, 1 liter vízzel is el lehet lenni egy darabig.

Rövid táv volt a mai, különösen a tegnapihoz képest.

Elérve a falu határát, rögtön egy jó kis kaptatóval indítottunk. Gyönyörű volt a reggeli táj, sok volt a felhő.

IMG_5266.JPG

Az út a tegnapi eső miatt igen csak ragacsos volt. Nagyon keskeny ösvényen ballagtunk és a cipőnkön, a tegnapihoz hasonlóan több kiló sarat, sárlepényt cipeltünk. De kellemes volt az idő egész délelőtt.

A futóművem

IMG_5277.JPG

Mányon, a falu elején egy kis szeretetvendégség várt minket. Egy falubeli hölgy, aki már maga is megjárta az Utat, a kis unokájával várt minket. Két kis asztalra volt mindenféle finomság kipakolva: zsíros kenyér, paprika, paradicsom, kávé, tej.

Szeretetvendégség Mányon

IMG_5293.JPG

IMG_5294.JPG

A faluban továbbhaladva a református templom és parókia udvarát nyitották meg előttünk. A lelkész köszöntött minket, friss vizet kaptunk és a WC-t is használhattuk. Megnéztük a felújítás alatt lévő templomot is. Pihentünk egy jót, majd indultunk tovább. Mányból kifelé haladva még két ház előtt várták kis frissítővel a zarándokokat. Először egy apuka négy gyermekével vizet és gyümölcsöt kínált, kicsit tovább pedig egy szőke kislány bodzaszörpöt és ásványvizet. Nagyon megható volt 1-1 ilyen gesztus, erőt adott a továbbhaladáshoz, amire igen csak nagy szükségünk volt.

Pihenő a református parókia udvarán

IMG_5303.JPG

A református templom belülről a szószékkel

IMG_5305.JPG

A zarándokokra várva

IMG_5309.JPG

IMG_5311.JPG

Jó fáradtan érkeztünk a következő faluba. Vasztély kicsi, 200 lelkes falu. Egyetlen vegyes boltja zárva volt, sokan a bolt előtt egyszerűen lerogytak a földre. Mi egy kicsit tovább mentünk, szerencsére! Jó kis pihenőhelyet találtunk. Egy szép játszótere volt ennek a kis falunak, padokkal, asztalokkal. Jó egy órát pihentünk, leápoltuk a lábainkat, ettünk és a padokon fekve heverésztünk. A faluból kifelé haladva, láttuk, egy zarándoktársunk mosakodik a temető kútjánál. Minket is invitált, menjünk, jó friss a víz. Éltünk a lehetőséggel, már csak azért is, mert igen csak meleg kezdett lenni. Megmosakodtunk, kicsit felfrissítettük magunkat és a palackjainkat is feltöltöttük.

Pihenő Vasztélyon

IMG_5326.JPG

Megpihenve, felfrissülve folytattuk utunkat. Nem túl nehéz terepen, egy földes úton ballagtunk tovább. 5 és fél km múlva elértük a tarjáni halastavakat, ahol a tarjáni plébános és néhány hittanos gyermek várt minket egy nagy vödör őszibarackkal. Ismét pihentünk egy kicsit. Már nagyon meleg volt, izzadtunk rendesen, de fél háromra beértünk Tarjánba, ahol a helyi sportcsarnokban volt a szállásunk. Teával, vízzel, dinnyével és sárgarépával vártak a szervezők. Fürdés, mosás, teregetés és utána már csak a pihenés. Nagyon fáradt voltam ismét, még aludtam is egyet a viszonylag hűs sportcsarnokban.

A tarjáni halastavaknál

IMG_5341.JPG

Este misére mentünk. A templomba belépve rögtön elérzékenyültem, gazdagon terített asztal várt minket, a helyi asszonyok szeretetvendégsége. A mise is értünk, zarándokokért szólt. Egy kívánságot lehetett felírni egy darab papírra, beletenni egy kosárkába, amit a pap megáldott és az Úr színe elé vitt. Szinte végig sírtam a misén, de ezzel nem csak én voltam így.

Még a mise előtt a helyi boltban vettem fél liter tejet és két zsemlét. A tejet rögtön magamba döntöttem, a zsemle a holnapi elemózsiám lesz a maradék szalámival és sajttal, valamint azzal a három darab sütivel és egy almával, amit a templomban elcsomagoltam.

Este még volt egy rövid megbeszélés, aztán alvás. Most nem forgolódtam sokat, a délutáni szunyókálás ellenére gyorsan elaludtam.

Cipők és botok a Tarjáni sportcsarnok bejáratánál

IMG_5356.JPG

Zarándok útjelző tábla Fejér megye határán

IMG_5276.JPG

Az ÚT

IMG_5255.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarzarandok2014.blog.hu/api/trackback/id/tr146571205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása